60 – 120 – 4 x 15 – STRAND – bos – duin -wad – DIJK – DORP – BERG

info 4 x15 km

Wedstrijdinformatie 4 x 15 km estafette

klik hier voor de deelnemende estafette-teams  update 25-3-22 met starttijden.

klik hier voor de laatste nieuwsbrief voor de estafette-teams met o.a. de bus-indeling

Boot

Wie op de dag zelf met de boot komt, loopt binnen vijf minuten bij het afgaan van de boot linksaf over de bootopgang rechts naar het opstelparkeerterrein   Kom je met de auto, rij dan tot aan de stoplichten, sla rechtsaf en parkeer je auto op het parkeerterrein bij de boot. (blauwe route)

Startnummers

Naar de deelnemers die buiten Nederland wonen, worden geen startnummers opgestuurd. Zij kunnen het startnummer afhalen in de Stayokay op zaterdagmiddag, of bij de jurybus op het startterrein zondagmorgen. De deelnemers die in Nederland wonen, krijgen eind week (19 maart)  het startnummer van MyLaps via Post.nl thuisgestuurd. Op de startnummers vind u ook informatie over starttijd en categorie. Het eerste nummer geeft de starttijd aan (zie verderop “start en tijdslimieten”). Het 2e getal geeft de categorie aan : 1 betekent “man”, 2 betekent “vrouw” en 3 betekent “gemengd”. Het nummer E1234 is bijvoorbeeld een damesteam dat om 11:35 start. Het is niet mogelijk om van deze starttijden af te wijken!

Voor de prijsuitreiking zijn er twee categorien : mannen- en gemengde zijn samen een categorie vormen en vrouwen de andere.

Lopers die niet zeker zijn of de organisatie nog het juiste adres in bezit heeft, kunnen dat controleren bij www.inschrijven.nl

Daar klik je op Menu (linksboven) en dan Controle inschrijving, waar je je postcode en je geboortedatum invult. Dan rolt je adres eruit en voor welke lopen je ingeschreven staat.

NB Wij hebben geen invloed meer op de verzending dus het heeft geen zin om ons nog adreswijzigingen te sturen. Voor noodgevallen zijn er een beperkt aantal blanco startnummers gedrukt ter vervanging, waar je dan zelf met viltstift je naam op kan zetten. Let op: de organisatie wil geen bemoeienis met onjuiste adressen bij inschrijvers die hun startnummer doorverkocht hebben. Koper en verkoper moeten  onderling afstemmen hoe het nummer bij de koper komt.

Bagage wordt door team zelf vervoerd.

Shirtbon aan het startnummer. Op het startnummer zit de shirtbon waar ook de maat op staat die je bij de inschrijving besteld hebt. Ook die bon haal je eraf, en op vertoon van die bon bij de vrijwilligers van AV Texel bij de Stayokay (zaterdagmiddag 13:30 tot 15:30/zondagmiddag 14:00 tot 16:00) krijg je het bestelde shirt. Er is op zondagmiddag ook beperkte mogelijkheid om het shirt te ruilen voor een andere maat.

Route

Klik hier van de 60 kilometer. De 3 veranderingen ten opzichte van 2015 – 2017 – 2019 zitten in de eerste etappe. De startplaats is niet meer bij het NIOZ maar bij de TESO, en de lopers gaan nu bij Paal 12 al het Jan Aijeslag op. Via bospaden komt men dan op de eerste doorkomstplaats Turfveld. 

Start en tijdslimieten

De start van de estafettewedstrijd is verdeeld in twee starts. De eerste start is om 11:05 uur prestatieteams en voor de wedstrijdteams is de starttijd 11:35 uur. Om 10:35 starten enkele Texelse teams die een andere teamsamenstelling kennen niet meedingen naar prijzen. Op uw startnummer kunt u zien hoe laat uw team start. Estafettenummers beginnend met een 1 starten om 11:35, met een 2 om 11:05 (en met een 3 om 10:35). Hier kan niet meer van afgeweken worden! 
Men dient om 13:05 uur bij het Turfveld te zijn. De organisatie houdt zich het recht voor om bij langzame teams, de volgende loper eerder weg te sturen. Dit team krijgt een reserve chip
De tijdslimiet voor de Slufter is 14:25 uur en bij Prins Hendrik is dit 16:05 uur

Verzorging

Het aantal verzorgingsposten is wat uitgedund vergeleken met de vorige edities. De eerste en de vierde post zijn vervallen. Ook de zevende en achtste post zijn geschrapt. Halverwege die twee plaatsen is een nieuwe post gepland waar de lopers de Waddendijk opdraaien (bij het dijkmonument de Schicht). De posten staan met lettercodes aangegeven op de bovengenoemde routekaart. De onderlinge afstanden tussen de posten zijn nu vanaf de start 11 ,5 – 5,5 – 6 – 7 – 8 – 7,5 – 4,5 – 5 – 5 km. 
Op de acht verzorgingskramen staat water, sportdrank en cola, plus parten banaan & sinaasappel, ontbijtkoek, zoetigheden en zoutjes. Als sportdrank is gekozen voor AA Drink Iso Lemon.

Tracx event app
In de Playstore (android of klik hier voor download) of Appstore (apple) kun je de app vinden onder de naam Tracx – event app. In de app zoeken naar het juiste event door in de zoekbalk bovenaan ‘texel’ in te tikken en dan komt ‘De Zestig van Texel’ tevoorschijn. Klik dan op join event.  De lopers moeten wel een account aanmaken om via gps gevolgd te kunnen worden. En de gps tracking van de telefoon zelf moet ook aanstaan. Zonder zijn ze te volgen via de data die binnenkomt als men over de matten loopt. De eerste mat van de 60 km ligt daarom ook niet bij de start maar na 1700 meter bij het schapenrooster bij De Petten.

Parkeren en douchen

Estafetteteams kunnen het best parkeren bij de nieuwe TXL Sporthal ). Hier kunnen estafettelopers zich douchen en verkleden. Via de wielerbaan komt men bij het finishterrein bij de Stayokay om de slotloper op te wachten.

Prijsuitreiking

16:30    eerste serie prijsuitreikingen in de Zuid-Haffel zaal of bij goed weer buiten

17:30   tweede serie prijsuitreikingen tijdstip afhankelijk van binnenkomst podiumplekken

18:05     sluiting finish-registratie

Vertrek pendelbus  naar de boot:

circa 17:40, 18:40 en 19:40 nabij de Stayokay: vertrek TexelTours bussen van de organisatie naar de boten van respectievelijk 18:00, 19:00 en 20:00

 

Facebook De Zestig
Foto’s 2019